Egy kora nyári jóga elvonuláson kaptam meg a választ, hogy mi MINDENT kapok, kaphatok a jógától. Az Aviva torna mellett a jóga a másik nagy szerelem, de eddig csak éreztem, hogy ez jó nekem, a testemnek-lelkemnek egyaránt. Bízva érzéseimben jártam, csináltam, élveztem.

Most, hogy Pilisszentléleken az ashramban megtudtam a jóga igazi tartalmát, már tudom, hogy a belső megérzéseim miért vonzottak a gyakorlatok felé. Ez nem csak a jóga ászanákról szól. A jóga egy testi-lelki-szellemi megújulási lehetőség. Ha visszamehetnék az időben, akkor az Aviva mellett jógáznék, de úgy igazából. Már azt is tudom, hogy ez a fajta jógaszemlélet nem minden jógaoktatótól kapható meg. Eddig csak tornáztam. Most már a jógaóra keretében meditálunk, mantrázunk és végezzük a testi gyakorlatokat is.

Ha egy ilyen jógaórára és jógaoktatóra lelsz, akkor lehetőséged nyílik az ászanákon túl tekinteni, a tested mellett a lelked sérüléseit is gyógyítani és a szellemi fejlődésedet is elősegíteni.

Saját példám kíválóan szemlélteti, hogy a jógagyakorlatok segítségével milyen mélyre tudsz te magad is hatolni.

babapózA baba póz (Balászana) egy pihentető gyakorlat. A nehezebb jógagyakorlatok között ebben a kényelmes pózban pihenünk és gyűjtünk erőt. Amikor ezt a gyakorlatot elemeztük, a pihentető póz nekem egyáltalán nem esett jól, sőt kifejezetten nehezemre esett. Tudtam, hogy most jól kellene éreznem maga, mégis feszült a csípőm, ezért egyáltalán nem tudtam pihenni.

Majd jött a gyakorlat elemzése, mely során megtudtuk, milyen kérdésekre keressük a választ a jógagyakorlat végzése közben. A baba póz a „Teremtés kezdete”, az életkezdet és biztonság kérdéskörét foglalja magában.

  • Biztonságban érzed-e magad, háttal a külvilág felé?
  • Hogy esik az alázat? Fejet tudsz-e hajtani más előtt?
  • Elég alázatos vagy-e?
  • Elfogadok mindent úgy, ahogy van?
  • Hiányzik-e valaki a biztonságérzetedhez?

A következőkben ismét felvettük a baba pózt és ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat. A jógagyakorlat során méhen belüli kép jött elő, mint egy mély meditációban. Magzat koromban láttam magam édesanyám méhében és átéltem az akkori létemet. A meditációs élményemmel eljutottam egy fájó pontra, majd szeretetben el tudtam engedni a sérülést. Érdekes módon, azóta egyre kevésbé feszül a csípőm a gyakorlat végzése során, és a lelkem is könnyebb.

Neked melyik jógagyakorlat esik nehezedre? Ha fejlődni szeretnél, meg tudod találni a kérdésedet és a válaszodat is.

Köszönet a szentendrei Szabó Zita Sitának a jógaelvonulásért!

Lu

Ajánlott könyvek:

K. S. Iyengar: Jóga – Klasszikus útmutató a jóga gyakorlásához a világ első számú jógamesterétől

Ajánlott linkek:

http://jogaszentendre.blogspot.com/

Leave a Reply